Svenska Manchester United Fans Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Här är målvakterna som ska ersätta van der Sar i United (Sillyseason)

2 posters

Gå ner

Här är målvakterna som ska ersätta van der Sar i United (Sillyseason) Empty Här är målvakterna som ska ersätta van der Sar i United (Sillyseason)

Inlägg  Mad_Max mån jan 03, 2011 12:38 pm

Edwin van der Sar och managern Sir Alex Ferguson har båda sagt att 40-åringen med all sannolikhet slutar efter säsongen. Nu har jakten på hans ersättare inletts.

Enligt tyska Express och Bild är nu tre burväktare utsedda som potentiella värvningar.

Rene Adler, 25 år, Bayer Leverkusen
Tysk landslagsmålvakt som United har scoutat flertalet gånger under hösten. Har dessutom ett kontrakt som går ut 2012 med en klausul som innebär att Leverkusen måste acceptera alla bud över 216 miljoner.

– Vi vill behålla Rene och förhandlar med honom. Men om vi får ett bud från en klubb som Manchester kan vi inte utmana längre, säger sportchefen Rudi Völler till Express.de.

Manuel Neuer, 24, år, Schalke
Schalkes burväktare har 15 A-landskamper på meritlistan och kan nu vara redo för större äventyr. Har under flera år kopplats ihop med Europas största klubbar och har tidigare uttalat sig i positiva ordalag om en flytt till United.

Sergio Asenjo, 21 år, Atlético Madrid
Har i flera år setts som en kommande stormålvakt i elitfotbollen. Värvades 2009 till Atlético från Valladolid och skrev då på en fyraårskontrakt. Kan därför bli väldigt dyr.

*********

Ska bli spännande att se hur detta slutar, oavsett så kommer han att saknas när han väl lägger av...

Här är målvakterna som ska ersätta van der Sar i United (Sillyseason) Slide-goalie_342426a
Mad_Max
Mad_Max
Admin

Antal inlägg : 136
Registreringsdatum : 10-10-27
Ålder : 42
Ort : STHLM

http://manutd.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Här är målvakterna som ska ersätta van der Sar i United (Sillyseason) Empty Sv: Här är målvakterna som ska ersätta van der Sar i United (Sillyseason)

Inlägg  Tamuli fre jan 07, 2011 6:25 pm

VdS kommer att vara saknade helt klart en av Uniteds bästa måvakter som jag upplevt, rankar honom som två efter Peter den Store med Barthez på en 3:e plats. Om jag skulle få välja mellan dessa 3 målvakter så skulle jag vilja se Adler i Uniteds mål, Neuner år ju också en bra målvakt. Spanjoren känner jag inte ens igen faktiskt..
Tamuli
Tamuli

Antal inlägg : 121
Registreringsdatum : 10-10-27
Ålder : 45
Ort : Skogås

Till överst på sidan Gå ner

Här är målvakterna som ska ersätta van der Sar i United (Sillyseason) Empty Sv: Här är målvakterna som ska ersätta van der Sar i United (Sillyseason)

Inlägg  Mad_Max fre jan 14, 2011 10:03 am

Mer Sillyseason...
*******
United jagar Gordon
11 Januari 2011 kl 17:58, Fotbollskanalen

Manchester United jagar frenetiskt efter en ersättare för åldrande Edwin van der Sar mellan stolparna. Enligt The Express kan lösningen bli Sunderlands skotske målvakt Craig Gordon. 28-åringen har 18 månader kvar på sitt kontrakt och ska kunna köpa loss för runt 170 miljoner kronor.

************


Mad_Max
Mad_Max
Admin

Antal inlägg : 136
Registreringsdatum : 10-10-27
Ålder : 42
Ort : STHLM

http://manutd.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Här är målvakterna som ska ersätta van der Sar i United (Sillyseason) Empty Sv: Här är målvakterna som ska ersätta van der Sar i United (Sillyseason)

Inlägg  Mad_Max fre jan 14, 2011 10:26 am

Tomasz Kuszczak has revealed that he has plans to replace Edwin Van der Sar at the end of the season as Manchester United’s number one.

“I know I have not got the biggest name in the world but, and I don’t want this to sound arrogant, I think I am good enough,” he said. “I have talked to the boss a few times and he said we will see what happens at the end of the season and I know that in the meantime if I get a chance I have to play well because that is the only way I am going to impress him. If the club decide I am not good enough for them then I will have to go somewhere else. If Sir Alex Ferguson decides at the end of the season I am not good enough then I will look for another club. Everything is open now. I am realistic about my situation. It would not frighten me to take over as Edwin’s successor. Why should it? I am not new here. I have been on the bench because I have been waiting for my chance not because I didn’t think I was good enough to be number one. I have been very patient and I think it is worth waiting for your chance here. I think I deserve my chance to spend some time on the pitch because I have been so patient. If I play for this club long-term then I will be really happy because that has always been my dream. I came to Manchester to try to be a top goalkeeper here for many years like my idol Peter Schmeichel.”
------------------------

Ja va faan. Tomasz Ru... jag menar Kuszazak har ändå varit helt ok de matcher jag sett honom i. Skaplig med fötterna, mycket vassare än vårt ungbarn Amos. Kollar man på de andra namnen som näms i denna tråd så kan jag tycka att varför inte ge Tomasz en säsong...

Mad_Max
Mad_Max
Admin

Antal inlägg : 136
Registreringsdatum : 10-10-27
Ålder : 42
Ort : STHLM

http://manutd.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Här är målvakterna som ska ersätta van der Sar i United (Sillyseason) Empty Sv: Här är målvakterna som ska ersätta van der Sar i United (Sillyseason)

Inlägg  Tamuli lör jan 15, 2011 10:37 pm

Ja jag är beredd att hålla med dig Max, ge Tomasz en säsong att visa vad han går för. Har också tyckt att han ingett ett helt ok intryck i dem matcher jag sett honom stå, visst han har en bit upp till VdS nivå men som sagt var har han ju mest suttit på bänken.
Tamuli
Tamuli

Antal inlägg : 121
Registreringsdatum : 10-10-27
Ålder : 45
Ort : Skogås

Till överst på sidan Gå ner

Här är målvakterna som ska ersätta van der Sar i United (Sillyseason) Empty Sv: Här är målvakterna som ska ersätta van der Sar i United (Sillyseason)

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet