Svenska Manchester United Fans Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ji-Sung Park slutar i landslaget

2 posters

Gå ner

Ji-Sung Park slutar i landslaget Empty Ji-Sung Park slutar i landslaget

Inlägg  Mad_Max mån jan 31, 2011 11:51 am

Gör som många av sin andra kollegor i United.

Saxat från aftonbladet
************

100 landskamper fick räcka
Ji-Sung Park slutar nu i Sydkoreas landslag
Liksom Young-Pyo Lee.

– Vi måste acceptera deras beslut, säger förbundskaptenen Kwang-Rae Cho.
Ji-Sung Park är inte en av Manchester Uniteds största stjärnor. Men i Sydkorea är 29-åringen desto större. Han är lagkapten för landslaget och en gigantisk stjärna.
Men nu är det slutspelat i landslaget för honom. Strafförlusten i semifinalen mot Japan i Asiatiska Mästerskapen i tisdags blev mittfältarens sista landskamp. Park har kallat till en presskonferens på måndag, men förbundskaptenen Kwang-Rae Cho sade efter dagens 3–2-vinst i bronsmatchen mot Uzbekistan (som Park inte spelade) att det är slutspelat i landslaget för Park och Al-Hilal-backen Young-Pyo Lee, 33.

”Älskar dem”
– Park och Lee slutar nu. Jag vill säga att de har gjort ett utmärkt jobb. Jag älskar dem båda, sade Cho enligt nyhetsbyrån AP.
– Det skulle vara bättre om jag kunde behålla dem och övertyga dem att fortsätta spela för laget. Men spelarna har gjort det bra för Sydkorea och vi måste acceptera deras beslut.

Park debuterade i landslaget 2000. För Lee blev det 126 landskamper. Den första 1999.


Ji-Sung Park slutar i landslaget Ji-sung-park-amp-fri_76164
Mad_Max
Mad_Max
Admin

Antal inlägg : 136
Registreringsdatum : 10-10-27
Ålder : 42
Ort : STHLM

http://manutd.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Ji-Sung Park slutar i landslaget Empty Sv: Ji-Sung Park slutar i landslaget

Inlägg  Tamuli tis feb 01, 2011 11:23 pm

Ja till slut känner ju spelarna att det är dags att satsa bara på klubblaget. En rolig grej dock var att jag hade min 7 månaders son i famnen när jag klickade på detta inlägg och när det dök upp på skärmen skrek han rakt ut i ren desperation lät det som, han verkade inte gilla att Park slutat i landslaget Hehe :-)
Tamuli
Tamuli

Antal inlägg : 121
Registreringsdatum : 10-10-27
Ålder : 45
Ort : Skogås

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet