Svenska Manchester United Fans Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kontraktsförhandlingar med Giggs

2 posters

Gå ner

Kontraktsförhandlingar med Giggs Empty Kontraktsförhandlingar med Giggs

Inlägg  Tamuli tor jan 20, 2011 5:22 pm

Giggs spelar ytterligare en säsong?
Manchester Uniteds verkställande direktör David Gill har bekräftat att klubben planerar att diskutera ett nytt kontrakt med legendaren Ryan Giggs.

The Welsh Wizard som går mot sin 20:e säsong i The Red Devils kontrakt går ut efter säsongen. 37-åringen har återigen bevisat denna säsong att ålder inte är något bekymmer med några fina framträdanden och det verkar som att managern Sir Alex Ferguson inte är redo att förlora Giggs tjänster ännu.

David Gill insisterar på att Ryan Giggs kontrakt kommer att ses över och han skulle inte bli förvånad om legendaren skriver på ett nytt ettårs kontrakt med klubben.

”Jag skulle inte bli förvånad om han förlängde sitt kontrakt med ytterligare en säsong. Detta ska vi se över i nästa månad eller så. Han har spelat väldigt bra, håller sig själv i bra form och är en underbar förebild för dagens fotbollsspelare.”

--------------------------------------------------------------
Vore ju roligt om han förlänger med ett år till, gubben blir ju bara bättre och bättre. Förra säsongen måste ju varit en av hans bästa ändå.
Tamuli
Tamuli

Antal inlägg : 121
Registreringsdatum : 10-10-27
Ålder : 45
Ort : Skogås

Till överst på sidan Gå ner

Kontraktsförhandlingar med Giggs Empty Sv: Kontraktsförhandlingar med Giggs

Inlägg  Mad_Max tor jan 20, 2011 5:40 pm

Håller med klart han ska köra nästa säsong oxå!
Tror inte att han kommer köra så mycket ordinarie men håller bra för att hoppa in och visa att gammal är äldst då och då!
Mad_Max
Mad_Max
Admin

Antal inlägg : 136
Registreringsdatum : 10-10-27
Ålder : 42
Ort : STHLM

http://manutd.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Kontraktsförhandlingar med Giggs Empty Sv: Kontraktsförhandlingar med Giggs

Inlägg  Tamuli fre jan 21, 2011 12:53 am

Mad_Max skrev:Håller med klart han ska köra nästa säsong oxå!
Tror inte att han kommer köra så mycket ordinarie men håller bra för att hoppa in och visa att gammal är äldst då och då!

Håller med dig Max, tror inte heller han kommer köra så mycket ordinarie men han är ändå en spelare man vill ha kvar trots sin ålder. Han och Scholes när dem är hela är ju riktigt bra spelare trots att dem börjar bli till åren. Sen deras erfarenhet är ju något som behövs när United föryngrar laget och dem yngre spelarna tar över, alltid viktigt med en bra mix av ungt och gammalt, oerfarna spelare som behöver ha erfarna äldre spelare som backar upp och visar vägen när det går tungt för laget.
Tamuli
Tamuli

Antal inlägg : 121
Registreringsdatum : 10-10-27
Ålder : 45
Ort : Skogås

Till överst på sidan Gå ner

Kontraktsförhandlingar med Giggs Empty Sv: Kontraktsförhandlingar med Giggs

Inlägg  Tamuli lör jan 22, 2011 1:42 pm

Han har förlängt. Saxat från Aftonbladet:

Det är goda nyheter”
För 21 år sedan debuterade Ryan Giggs för Manchester United.

Nu meddelar klubben att 37-åringen förlängt sitt kontrakt med ytterligare ett år.

– Jag talade med Ryan för några dagar sedan. Han vill gärna fortsätta och det är goda nyheter, säger managern Sir Alex Ferguson till MUTV.

600 matcher i Premier League över en period av 21 år. Men Ryan Giggs har inte fått nog av livet som fotbollsproffs i Manchester United. Minst en säsong till blir det för 37-åringen.

– Jag har sagt att om jag fortfarande tycker att det är roligt och jag fortfarande får spela så ska jag fortsätta. Det är härligt att höra managerns beröm. Han skulle vara den första att säga till mig om jag inte spelade bra, säger Giggs.

”Tycker det är roligt”
Sir Alex Ferguson bekräftar att parterna är överens om att förlänga mittfältarens kontrakt.

– Jag talade med Ryan för några dagar sedan. Han vill gärna fortsätta och det är goda nyheter. Hans fysik är fortfarande otrolig. Han kanske klarar två år till, säger managern Sir Alex Ferguson till MUTV.

Giggs har vunnit ligan elva gånger, FA-cupen fyra gånger och Champions League två gånger under karriären i United.

Tamuli
Tamuli

Antal inlägg : 121
Registreringsdatum : 10-10-27
Ålder : 45
Ort : Skogås

Till överst på sidan Gå ner

Kontraktsförhandlingar med Giggs Empty Sv: Kontraktsförhandlingar med Giggs

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet