Svenska Manchester United Fans Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

30/10 - 2010 - MANCHESTER UNITED - TOTTENHAM 2-0

2 posters

Gå ner

30/10 - 2010 - MANCHESTER UNITED - TOTTENHAM 2-0 Empty 30/10 - 2010 - MANCHESTER UNITED - TOTTENHAM 2-0

Inlägg  Mad_Max sön okt 31, 2010 10:27 am

Saxat från AB
*******
Tottenham rasande efter årets märkligaste mål
Tottenhams spelare var rasande efter 0-2-förlusten mot Manchester United.

Anledningen är årets märkligaste mål i Premier League.
Tottenhams målvakt Heurelho Gomes lade upp bollen för frispark men fick se Uniteds Nani ta den och lägga in bollen i öppet mål.
– Det var hands. Han lade sin hand på bollen och drog ner den. Han borde ha blivit varnad, säger Tottenhams manager Harry Redknapp.
Tottenhams spelare var rasande efter målet, som måste vara årets märkligaste i Premier League. Manchester Uniteds Nani lade handen på bollen i Tottenhams straffområde varpå Spurs målvakt Heurelho Gomes plockade upp den.
Linjemannen vinkade
Samtidigt som Nani låg kvar lade Gomes upp, vad han trodde var, en frispark för Tottenham. Men domaren hade aldrig blåst utan visade förmodligen fördel då målvakten hade bollen.
Det uppfattade Nani som reste sig, gick upp bakom Gomes rygg och slog upp den upplagda bollen i Tottenhams öppna mål. Domaren Mark Clattenburg blåste mål men blev snabbt omringad av bortaspelare.
Inte blev det bättre då linjedomaren hade höjt sin flagga. Spurs spelare löpte då ut till honom och påkallade Clattenburgs uppmärksamhet på assistentens vinkning.
Efter en kort dialog domarna emellan godkändes ändå målet, trots att assisterande domaren alltså vinkat. En mycket märklig sekvens som avgjorde stormatchen.
”Det var hands”
– Det var hands. Han lade sin hand på bollen och drog ner den. Han borde ha blivit varnad. Domaren såg inte handsen, det är därför han lät spelet fortsätta. Den assisterande domaren såg det, det var därför han flaggade, säger Tottenhams manager Harry Redknapp.
Manchester United vann med 2-0 efter Nanis avgörande. Dessförinnan hade Nemanja Vidic gett hemmalaget ledningen i den första halvleken.
Men det alla i England kommer att prata om i morgon är årets märkligaste mål i Premier League. Efter matchen fortsatte diskussionerna mellan Tottenhams spelare och Mark Clattenburg.
– Det var bisarrt. Ingen visste just då vad det var som händer. Ena minuten har målvakten bollen i sina händer och i nästa så är den i nätet. Nani tittade på domaren och domaren sade spela på, så vad ska han göra om inte sätta bollen i mål, frågar sig Uniteds manager Sir Alex Ferguson.


-------------

Haha, vilken jävla balja säger jag bara!!
Mad_Max
Mad_Max
Admin

Antal inlägg : 136
Registreringsdatum : 10-10-27
Ålder : 42
Ort : STHLM

http://manutd.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

30/10 - 2010 - MANCHESTER UNITED - TOTTENHAM 2-0 Empty Sv: 30/10 - 2010 - MANCHESTER UNITED - TOTTENHAM 2-0

Inlägg  Tamuli sön okt 31, 2010 3:38 pm

Visst det var solklar hands men har domaren lämnat fördel ja då får man ju skylla sig själv när man skänker bort ett sådant mål :-)
Och spelar man på denna nivå, ja då borde man veta att man spelar tills domaren blåser. Man kan ju inte utgå från att man får frispark innan han blåst av. Solklart mål anser jag, man ser ju tydligt på reprisen att han visar att han lämnat fördel.
Tamuli
Tamuli

Antal inlägg : 121
Registreringsdatum : 10-10-27
Ålder : 45
Ort : Skogås

Till överst på sidan Gå ner

30/10 - 2010 - MANCHESTER UNITED - TOTTENHAM 2-0 Empty Sv: 30/10 - 2010 - MANCHESTER UNITED - TOTTENHAM 2-0

Inlägg  Mad_Max mån nov 01, 2010 10:14 am

jaja, fö fasen klart det är mål. Slarvigt av målisen att ta för givet att det var blåst när domarn visat fördel..
Mad_Max
Mad_Max
Admin

Antal inlägg : 136
Registreringsdatum : 10-10-27
Ålder : 42
Ort : STHLM

http://manutd.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

30/10 - 2010 - MANCHESTER UNITED - TOTTENHAM 2-0 Empty Sv: 30/10 - 2010 - MANCHESTER UNITED - TOTTENHAM 2-0

Inlägg  Mad_Max tis nov 02, 2010 11:34 am

Saxat från AB
*********
Portugisen hyllar sig själv efter fräckisen mot Tottenham.
Nanis självbild lär reta gallfeber på Spurs-fansen.

Efter fräckisen mot Tottenham hävdar Nani att han nått världstoppen.
– Jag är en av de bästa i världen, säger portugisen.
Ronaldos skugga har vilat tungt över landsmannen Nani i United.
Nu tycker yttermittfältaren att han äntligen motbevisat kritikerna.
Efter det fräcka målet efter handssituationen mot Tottenham passar han på att lyfta fram sig själv som en världsspelare.
– Som spelare är jag nära att bli så komplett jag kan bli. Nu kan jag säga att jag är en av de bästa i världen, säger Nani till The Sun.
– Jag spelar för den bästa klubben i världen och jag spelar en avgörande roll, gör mål eller spelar fram så att laget kan vinna.

----------

Haha, helt rätt att hylla sig själv, aldrig fel med lite självförtroende! Men helt ärligt så har han varit sjukt bra inledningsvis denna säsong!
Mad_Max
Mad_Max
Admin

Antal inlägg : 136
Registreringsdatum : 10-10-27
Ålder : 42
Ort : STHLM

http://manutd.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

30/10 - 2010 - MANCHESTER UNITED - TOTTENHAM 2-0 Empty Sv: 30/10 - 2010 - MANCHESTER UNITED - TOTTENHAM 2-0

Inlägg  Tamuli ons nov 03, 2010 10:12 am

Ja han går nog mot sin bästa säsong hittills i United.
Tamuli
Tamuli

Antal inlägg : 121
Registreringsdatum : 10-10-27
Ålder : 45
Ort : Skogås

Till överst på sidan Gå ner

30/10 - 2010 - MANCHESTER UNITED - TOTTENHAM 2-0 Empty Sv: 30/10 - 2010 - MANCHESTER UNITED - TOTTENHAM 2-0

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet